هنرمندان سراسر کشور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تبریز حضور خواهند داشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از حضور هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری تمامی استان‌های کشور در یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز خبر داد و بر اهمیت این رویداد در معرفی تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در کنار جاذبه‌های گردشگری تأکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده امروز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ با اشاره به حضور هنرمندان صنایع‌دستی از سراسر کشور در یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در تبریز باری دیگر فرصتی فراهم کرده تا هنرمندان صنایع‌دستی از سرتاسر استان‌های کشور ضمن شرکت در این رویداد، دستاوردهای هنرمندان و صنعتگران توانمند ایران را به نمایش گذاشته و در کنار آن به معرفی و شناسناندن هرچه بیشتر این تولیدات ارزشمند بپردازند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: این رویداد نه تنها به معرفی صناع‌دستی اختصاص یافته، بلکه امکان آشنایی با جاذبه‌های گردشگری هر استان را نیز فراهم می‌آورد و بستری مناسب برای تعامل بیشتر میان فعالان حوزه صنایع‌دستی و گردشگری را با بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند.

او بر ضرورت معرفی شهرها و روستاهای فعال در حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: شهرهایی که به‌واسطه تولید صنایع‌دستی شهرت یافته‌اند، نقش مهمی در فرهنگ و اقتصاد کشور دارند. معرفی این شهرها در چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به ارتقای جایگاه بین‌المللی آن‌ها کمک کرده و گردشگری فرهنگی را در این مناطق توسعه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101567
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha